Defekttűrő
Típus
Személygépkocsi
Kisteherautó
Terepjáró
Idény
Nyári
Téli
4 évszakos

 


 

Részletekért katt ide !

 

 


 

Nyári gumi

A nyári gumi zárt anyagmintázatú, lamellázottsága ritkább és nagyobb. A nyári gumit alkotó gumikeverék keményebb, mivel direkt a magasabb hőmérséklethez lett kifejlesztve: így nagy légellenállásnál is jól tapad az úton.

Honnan látszik, hogy téli vagy nyári gumi?


A futófelületen látható különbségeken túl, abból is megállapítható, hogy nyári gumi abroncsról van szó, hogy nincs szezonális jelzés a gumin (a télivel ellentétben, a nyári gumik nincsenek ellátva külön jelöléssel).
Vagyis, ha egy gumiabroncson nincs hópihe ikon és M&S jelzés, akkor az nyári gumi.

Mikor van a nyári gumi cseréjének ideje?


A tél végét követően a nyári gumit 7 Celsius fok felett javasolt felrakni, amikor már tartósan enyhe az idő. Ennél alacsonyabb hőmérsékleten a nyári gumi „megfagy”, annyira megkeményedik, hogy elveszíti a tapadó képességét. Épp emiatt nem szabad télen nyári gumival autózni, mert szinte biztosra vehető a baleset.

A nyári gumi jelölései, kapcsolódó fogalmak


•    „R”: Ez a jelölés a nyári gumi szerkezeti felépítését, a radiált jelöli (diagonál autógumikat már nem gyártanak).
•    Légzáró réteg: Ez a réteg biztosítja a nyári gumi légtartását.
•    Futófelület: A nyári gumi úttal érintkező része.
•    Öv: A nyári gumi futófelületének stabilitásáért felelős rész (radiál gumiabroncsoknál az övbetétek a karkasz vázon helyezkednek el).
•    Karkasz váz: A nyári gumi teherhordó része, amit az öv betétei és a perem közti vázrész együttesen alkotnak.
•    Futásirány: Magasabb minőségű nyári gumikon ez egy nyíllal jelölt gördülési irány, felszereléskor ügyelni kell rá, hogy ennek megfelelően kerüljön fel a gumiabroncs.