Defekttűrő
Típus
Személygépkocsi
Kisteherautó
Terepjáró
Idény
Nyári
Téli
4 évszakos
 

 

Részletekért katt ide !

 



 

 Téli gumi

A téli gumi lamellázottsága sűrű, kapaszkodóblokkjai mélyek, kialakítása erősen barázdált. Anyagmintázata nyitott, így haladás közben nem gyűlik fel a víz a lamellákban. A téli gumit alkotó keverék lágyabb, így alacsonyabb hőmérsékleten is jól tapad az úton.

Nyári vagy téli gumi?

Azt, hogy nyári vagy téli gumi az adott abroncs, könnyű megállapítani: Nemcsak a futófelület különbözik, de a téli gumi abroncsokon mindig ott a szezonális jelzés is.
A téli gumi jelzése többféle lehet: M & S (Mud & Snow = sár és hó), vagy hópehely illetve havas hegycsúcs piktogram.

Mikor van itt a téli gumi lecserélésének ideje?

Az ősz elmúltával a téli gumit 7 Celsius fok alatt már javasolt felrakni. Ennél magasabb hőmérsékleten a téli gumi nem előnyös, nem jó a tapadása a meleg betonon.

A téli gumi abroncs jelölései, kapcsolódó fogalmak

  • „R”: Korábban diagonál gumikat gyártottak, de napjainkban már minden nyári és téli gumi szerkezete radiál, ezt jelöli az R betű.
  • Légzáró réteg: Ez biztosítja a téli gumi megfelelő légtartását.
  • Futófelület: A téli gumi futófelülete az abroncs úttal érintkező része.
  • Öv: A futófelület stabilitását biztosító rész.
  • Karkasz váz: Az övbetétek és a perem közti vázrész által együttesen alkotott váz, a téli gumi teherhordó része.
  • Futásirány: Gördülési irány (a forgásirányos téli gumiknál nyíl jelöli).
  • Aszimmetrikus gumi esetében a gumi külső oldalát általában „outside” felirattal jelölik