7 ismert márka a gumiabroncsgyártók világából

A gumiabroncsgyártók hagyományosan három kategóriába kerülnek besorolásra a legtöbb autógumit értékesítő kereskedés által. A prémium szekcióba a legjobb minőségűek és legismertebbek kerülnek. Ezek olyan anyagból készülnek, melyek kopása rendkívül lassú, és nem túlzottan érzékenyek a hőmérséklet ingadozására. Tapadásuk kiváló, ami hirtelen fékezésnél kulcsfontosságú lehet.

Az olcsó gumik ellenben merevebbek, melynek köszönhetően gyorsabban kopnak és nem tolerálják túl jól a hőmérséklet ingadozását sem. Hamarabb elhasználódnak, és ha valamilyen váratlan okból hirtelen kell fékezni, hosszabb féktávra van szükségük.

Ez természetesen biztonsági kockázattal is jár, így téli gumi esetén mindenképpen megfontolandó drágábbra beruházni. Kevesen tudják, hogy jelentősen nagyobb menetzajt produkálnak az olcsóbb abroncsok, ami ugyancsak az anyagszerkezetből és a merevségből adódik. A zajszennyezés elsősorban az állatvilág és az autóutak, autópályák menti települések lakóinak okoz bosszúságot.

A drága és az olcsó gumik között átmenetet képeznek a középkategóriás autógumik. Ezek mind a minőségük, mind az árfekvésük szempontjából úgymond az arany középúton találhatóak.

Melyek számítanak középkategóriás abroncsoknak?

Középkategóriásnak számít a Yokohama. A japán márka népszerűsége jelentős, hiszen fejlett technológiával készítik abroncsaikat, ráadásul a környezettudatosságra is odafigyelnek. Nevükhöz fűződik a gördülési ellenállás értékének bevezetése.

A Nokian nevével alighanem találkoztál már, ha új téli gumit szerettél volna vásárolni. A gumiabroncsgyártók közül e finn vállalat a biztonságot tartja fókuszban, ennek érdekében a téligumi-teszteket az északon fekvő Ivalo városában hajtják végre Lappföldön. Érdekesség, hogy a Nokian több alkalommal is megdöntötte a jégen tartott sebességrekordot.

Prémium gumiabroncsgyártók

A Continental az egyik legkeresettebb a személyautók és a haszongépjárművek tulajdonosai körében. Hannoverben kezdték meg a gyártást még a XIX. század végén. E gyártó nevéhez fűződik a tömlő nélküli gumiabroncsok innovációja is.

A GoodYear a Forma-1-ből is ismerős lehet, korábban a száguldó cirkusz pilótái ilyen abroncsokon rótták a köröket. Az amerikai gyártó termékén tette meg első métereit 1908-ban a legendás Ford T-Modell is. A GoodYear látja el abroncsokkal a NASA-t is, így az 1970-es misszió során a Lunar Rover GoodYear gumikon közlekedett a Hold felszínén.

Ugyancsak egykori F1-es gumibeszállítóként ismert a Bridgestone, amely kiváló minőségű autó- és motorkerékpár-gumikat gyárt. 1931-ben alapították a japán vállalatot, 2006-ban pedig már a világ legnagyobb gumigyártójának mondhatta magát. Érdekesség, hogy a Boeing 787 Dreamliner és az Airbus A380 kerekeire is Bridgestone gumikat szerelnek fel.

Nem is oly rég éppen a Bridgestone volt annak a Michelinnek a fő vetélytársa a Formula 1-ben, amely egészen 2005-ig volt a világ legnagyobb gumigyártója. A híres Michelin figurákkal alighanem te is találkoztál már, amelyek az iskolák környezetében található zebráknál hívják fel az autósok figyelmét arra, hogy fokozott óvatossággal közlekedjenek az adott helyen. Ügyes marketingfogás.

A webáruházunkban is felbukkanó Pirelli a jelenlegi Forma-1-es és MotoGP gumibeszállító. Az olasz gumiabroncsgyártó célja, hogy az utcai forgalomra szánt gumik előállítása során is felhasználják azokat a tapasztalatokat, amiket e csúcskategóriás versenysorozatokban szereznek.

Valamivel kevéssé ismert, de ugyancsak a világ vezető márkái közé tartozik a Dunlop, amely szintén érdekelt a motorsport világában. Jó néhány sebességi rekordot értek el a márka abroncsain. Számos technológiai innováció fűződik a Dunlophoz, ilyen a DSST defekttűrő rendszer és az abroncs oldalfalába épített kevlár.

A terméket a kosárba raktam.

Tovább nézelődöm, vissza a termékekhez
Kosár megtekintése és fizetés