A Goodyear téli gumi a legjobb kis és közepes SUV-kre

A Goodyear téli gumijai iránt minden évben nagy a kereslet. Nem véletlenül, hiszen a különféle gumiteszteken rendre jól teljesítenek a gyártó abroncsai.

Ezúttal a Magyarországon rendkívüli népszerűségnek örvendő kis és közepes SUV-kra való abroncsok lesznek a fókuszban. Ezekre az autókra jellemzően 225/60 R17 típusú gumiabroncs a megfelelő. Az egyik legismertebb német autós újság, az Autobild téli gumi tesztje során a különféle gyártók gumijait vetette össze ezen kategórián belül.

Hogyan zajlott a téli gumi teszt első fázisa?

Az Autobild stábjának tagjai az abroncsok fékútját mérték le elsőként. Ez az első rosta, ami alapján kielemzik a gumikat. Tesztautóként a BMW X1 szolgált, ezen az SUV-n vizsgálták, hogyan viselkednek a különböző autógumik.

A különbségek igen jelentősek a különböző abroncsok között, hiszen a legjobbak képesek százról nullára fékezni 43,5 méter alatt, míg a gyengébben teljesítőknek ugyanezen lassulást csak 58,5 méter alatt voltak képesek teljesíteni.

Ez azt jelenti, hogy ha a téli teszten kiváló minősítést elérő téli gumival szereli fel az ember az autóját, akkor egy dugó esetén elkerülhet egy ráfutásos balesetet, ha 44 méteren belül észleli a forgalmi akadályt. Egy kevésbé hatékony abroncs esetében ugyanebben a helyzetben 50 km/h-s sebességgel csattan a sofőr autója az előtte álló kocsisorba.

Miben teljesített kitűnően a Goodyear téli gumija?

A következő körben komplexebb vizsgálatoknak vetik alá az abroncsokat az Autobild szakemberei. A mellett, hogy megfigyelik, a különböző abroncsokon hogyan tud közlekedni a tesztautó száraz, nedves, havas és jeges úton, vannak még egyéb szempontok is.

A vízátfolyáskor kialakuló aquaplaning helyzetet is górcső alá veszik. Azt is megvizsgálják, milyen zajt bocsát ki a gumi, és milyen mértékben kopik.

A legjobb minősítést a Goodyear Ultragrip Performance nyerte el, ami havas úton a lehető legjobb osztályzatot kapta, de nedves úton és száraz úton is remekül teljesített. Az összevetés alapján példás osztályzatot kapott.

A szakemberek kiértékelése szerint a tíz tesztelt abroncs közül a Syron Everest 1 Plus és a Duraturn Mozzo Winter a nem ajánlott kategóriába került.

Jó lehet a négyévszakos gumi is?

Az elmúlt években rengeteget fejlődött a négyévszakos gumik teljesítménye. Az azonban továbbra is kijelenthető, hogy csak bizonyos esetekben, jól behatárolható igényű sofőrök számára jelenthetnek megoldást.

A négyévszakos gumikkal ugyan meg lehet úszni az őszi és a tavaszi gumicserét, ám komoly érvek szerepelnek a mérleg másik serpenyőjében ellenük. Általánosságban véve az a probléma, hogy nyáron rosszabbul viselkednek, mint a nyári gumik, télen pedig kevésbé biztonságosak, mint a téli abroncsok.

Az Autobild munkatársai a négyévszakos abroncsokat is alaposan letesztelték. Az ismeretlen márkák mellett a neveseket is megvizsgálták. Egyaránt az volt a szempont, hogy száraz, majd nedves úton mekkora távolságra van szükségük a 100 km/h-ról nullára fékezéshez.

A következő etapban jött a havas és jeges próba, majd egy tizenkétezer kilométeres koptatás az élettartam tesztelés. A végső rangsor kialakításakor a költségeket is figyelembe vették. A legkiválóbb eredményt a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 gumi érte el.

Akár téli, akár négyévszakos gumival kapcsolatos kérdésed van, várjuk megkeresésed.

A terméket a kosárba raktam.

Tovább nézelődöm, vissza a termékekhez
Kosár megtekintése és fizetés