Mire képes a Goodyear 4 évszakos gumi?

Mielőtt rátérnénk arra, hogy a Goodyear 4 évszakos gumi kapcsán milyen számadatok állnak a rendelkezésünkre, vizsgáljuk meg általánosságban a négyévszakos abroncsok helyzetét. Miután a korábbi évekkel ellentétben manapság már ritka a fehér karácsony és úgy általában a havazás is, sokan elgondolkodnak azon, hogy téli gumi helyett négyévszakos abroncsot tetetnek fel a gumissal.

Négyévszakos gumival azonban nem ajánlatos szélsőséges körülmények között autózni. Amikor beköszönt a hó, akkor mindenképpen tanácsos inkább más közlekedési módot választani, mint a négyévszakos abronccsal szerelt autóba pattanni. Ez a fajta gumi inkább csak azok esetében jöhet szóba, akik napközben, városban autóznak.

Ha mindezen megszorításokkal együtt tudsz élni, akkor bátran körülnézhetsz a négyévszakos gumik piacán. A Goodyear az egyik legismertebb gyártó, amelyik rendelkezik ilyen abroncsokkal. Nézzük, hogy számszerűen hogyan teljesítettek a Goodyear négyévszakos abroncsai, megérik-e a pénzüket!

Általánosságban pár szó az ADAC gumitesztjeiről

A német autóklub, az ADAC minden évben elkészíti a nyári, a téli és a négyévszakos gumik tesztjét. Nem volt ez másként 2020-ban sem, az idei 4 évszakos gumik tesztjeinek eredménysora azonban még nem áll rendelkezésünkre. Nagyvonalakban azonban jól mutatják az erőviszonyokat a tavalyi tesztek eredménysorai is.

Az ADAC a tesztek bizonyos fázisát nyáron, míg egyeseket télen végez el. Az eredményeket pedig súlyozzák, figyelembe veszik, hogyan teljesít az adott abroncs száraz vagy éppen nedves aszfalton, milyen a tapadása a havon vagy éppen jeges úton. Megvizsgálják azt is, hogy mekkora zajkibocsátással üzemel, milyen hatása van a fogyasztásra, és persze nem utolsósorban megfigyelik azt is, hogy milyen mértékben kopik.

Teszten a Goodyear 4 évszakos gumi

Nos, száraz aszfalton egy jó nyári gumihoz képest a Goodyear abroncsai bő 11 méterrel hosszabb félúttal rendelkeznek 100 km/h-ról nullára fékezés esetén. Ez nem a legrosszabb eredmény, de 4 méterrel gyengébb, mint a Bridgestone, 4,5 méterrel rosszabb, mint a Michelin fékútja. Érdekesség azonban, hogy nedves úttesten a Goodyear négyévszakos gumija jobban performált a Bridgestone termékével karöltve, mint egy jó nyári gumi.

Mi a helyzet a téli tesztekkel? Nos, egy jó téli gumival közel három méterrel hamarabb lehet nullára fékezni 50 km/h-s sebességről, mint a Goodyear négyévszakos abroncsával. Ez nem tűnik soknak, de egy baleset elkerülésénél akár életmentő lehet ez a távolság.

Jeges úton még drasztikusabb a helyzet, itt a 30 km/h-ról történő megállást vizsgálták a szakemberek. Téli gumival 39,3 méter alatt lehet lefékezni, a Goodyear 4 évszakos gumija ellenben 44,2 méteres féktávval rendelkezik ilyen körülmények között. Ezzel egyébként a Goodyear igencsak az élmezőnyben van, csak a Continental volt képes minimálisan jobb teljesítményre a japánok termékénél.

Zajkibocsátás szempontjából kifejezetten a jók közé tartozik a vizsgált Goodyear Vector 4Seasons Gen-2, fogyasztás tekintetében pedig átlagosnak mondható a hatása. A kopási mutató terén az átlagosnál valamivel jobban szerepelt a teszten. Összességében 3,8-as, azaz elégséges osztályzatot érdemelt ki a Goodyear, ami nem túl dicsőséges eredmény. Összehasonlítva azonban olyan gyártók termékeivel, mint a Michelin, a Nokian, az Uniroyal, a Vredestein vagy a Bridgestone, a számadatok alapján az egyik legjobb a Goodyear 4 évszakos gumija, csak a Continental hasonló terméke kapott jobb összpontszámot.

Ha a megfelelő gumi kiválasztásában segítségre van szükséged, keresd bátran kollégáinkat!

A terméket a kosárba raktam.

Tovább nézelődöm, vissza a termékekhez
Kosár megtekintése és fizetés