Mit érdemes tudni a Dunlop gumi kapcsán?

Ha abroncsokról van szó, a Dunlop gumi egyértelműen megkerülhetetlen. Magát a felfújható gumiabroncsot ugyanis egy bizonyos John Boyd Dunlop találta fel még 1888-ban. A több mint 125 éves történelme során mindig is a teljesítményt és az újítások iránti elkötelezettséget tűzte ki maga elé a Dunlop célként.

A Dunlop komoly tapasztalattal rendelkezik

A Dunlop első abroncsgyárát 1890-ben nyitotta meg Dublinban. Fontos mérföldkő még a Dunlop életében az 1910-es esztendő, amikor Malajziában 50 ezer holdas gumiültetvényt hozott létre.

Történelmükből kiemelkedik még az, hogy már 34 alkalommal végeztek Dunloppal hajtott autók elsőként a 24 órás Le Mans-i versenyen, amivel a gumiabroncsgyártók között első a Dunlop.

Élen járnak az újítások tekintetében

Az innovációk terén is fel tud mutatni kézzelfogható eredményeket a gyártó. 1962-ben felfedezték a vízen futás, azaz az aquaplaning jelenségét, és elkezdtek dolgozni azon, hogy nagy sebességnél is képesek legyenek az abroncsok megtartani a tapadásukat akkor is, ha nedves az útburkolat.

1972-ben újabb innovációval rukkolt elő a Dunlop: a RunOnFlat technológia, ahogy arról a neve árulkodik, lehetővé tette, hogy az autóval defekt esetén is tovább lehessen haladni. Az újításokkal a mai napig nem álltak le a Dunlopnál. Nem is olyan régen, 2014-ben kidolgozták a Noise Shield technológiát. Ezzel akár a felére csökkenthető az utastérben hallható, a gumik által okozott zaj ahhoz képest, amely abroncsok nincsenek ellátva ezzel a Noise Shield technológiával.

A tél nem jelenthet problémát

A soklamellás gumiabroncsokban akkor érdemes gondolkodni, ha valaki olyan szélsőséges helyeken és időjárási körülmények között is gyakran autóba pattan, ahol a tél valóban kimutatja a foga fehérjét. Minden lamellatípus adott körülmény között tud érvényesülni, így legyen bármilyen viszontagságos is az időjárás, az ilyen téli abroncsokkal sokkal biztonságosabb a vezetés.

Defekttűrő Dunlop gumi

A defekttűrő abroncsok lehetővé teszik azt, hogy akár 80 kilométert is megtegyen valaki úgy, hogy már defektes az abroncsa. Fontos azonban észben tartani azt, hogy nem lehet akármilyen autóra felszerelni defekttűrő abroncsot.

A Dunlop “Run Flat” technológiájú gumijait kizárólag olyan kocsira szabad felhelyezni, ami fel van készítve az ilyen abroncsokon történő közlekedésre. A működőképes abroncsnyomásjelző rendszer megléte elengedhetetlen. Megkötés még, hogy defekt esetében nem szabad a 80 kilométer/órás sebességet túllépni defekttűrő abronccsal.

Nincs kompromisszum, ha a minőségről van szó

A Dunlop nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minőségi gumiabroncsokat állítson elő, ezért alapos és rendszeres tesztelésnek veti alá őket. Mit takar a Dunlop által is szem előtt tartott 3-15-50 megközelítés?

A szabványos EU-s gumiabroncs-címkézési rendszernek megfelelően három fontos teljesítményjellemző alapján kerülnek kiértékelésre a gumiabroncsok. Megvizsgálják, hogy milyen az adott gumi fogyasztásra gyakorolt hatása, hogyan viselkedik egy nyári gumi nedves környezetben, valamint hogyan teljesít a gumi a zajszint tekintetében.

Európa vezető autómagazinjai és autós klubjai nem érik be ennyi adattal, ők 15 különféle teljesítményjellemzőt vesznek górcső alá. Ezen túlmenően a Dunlop a saját belső tesztjeire is nagy figyelmet fordít: 50 tesztnek vetik alá az új tervezésű abroncsokat.

Ha kérdésed van a gumiválasztás kapcsán, akkor írj bátran ügyfélszolgálatunknak!

A terméket a kosárba raktam.

Tovább nézelődöm, vissza a termékekhez
Kosár megtekintése és fizetés