Olcsó gumiabroncs: jó döntés?

Magyarországon az autósok jelentős százaléka az olcsó gumiabroncsokat választja előszeretettel. Egyrészt nem mindenki fizetése teszi lehetővé, hogy megfizesse a prémium márkákért elkért sokszor igen borsos összeget. Mások pedig egész egyszerűen azért döntenek így, mert nem szeretnének többet áldozni a gumikra, mint amennyit muszáj.

A kérdés az, hogy vajon megéri-e olcsó gumiabroncsot vásárolni? Érdemes körülnézni a használtgumi-piacon? Mi a helyzet a biztonsággal? E kérdéscsokorra igyekszünk meg válaszolni a következőkben.

Olcsó használt gumiabroncs vásárlása

Míg hazánkban a legtöbben használt autót vásárolnak, a használt gumik nem olyan népszerűek. Persze megesik, hogy aki használt autót vesz, az rajta hagyja a használt gumikat, de konkrétan használt szettet nem vásárolnak tömegek.

Ha a büdzséből nem futja új, prémium abroncsokra, akkor nincs más választás, be kell érni egy minőségi használt szettel. Akár téli gumit, akár nyári gumit vásárolnál használtan, ügyelj arra, hogy megfelelő legyen a profilmélysége, 4 mm alattit semmiképp sem szabad megvenni. Noha a törvény engedi az ennél alacsonyabb profilmélységű gumikkal való közlekedést, az észszerűség azt diktálja, hogy inkább jobb állapotú gumit válassz. E kritikus pont alatt ugyanis jelentős mértékben megnő a féktáv, ami a forgalmi helyzetekben balesethez vezethet.

Nagyon fontos használt abroncs vásárlásánál az életkorra is odafigyelni. Ezt a DOT-számból könnyedén meg lehet állapítani. A négy karakterből az első kettő mutatja a gyártás hetét, míg az utolsó kettő az évét. Az 5018 számsor azt jelenti, hogy az adott gumi a 2018-as év 50. hetében készült. Az abroncsok tárolásának módja jelentősen befolyásolja az élettartamukat. 5 évnél fiatalabb életkor esetén az UV öregítő hatása még nyári gumi esetén sem számottevő.

Mire kell figyelni olcsó új gumik esetén?

Bár a prémium abroncsok minősége általánosságban véve jobb, mint az olcsóbb gumiké, nem feltétlenül kizárólag a drága abroncsok végeznek a gumitesztek élmezőnyében. Az egyik legismertebb gumitesztet az ADAC végzi el évről évre, ezek eredményét a magyar nyelvű autós portálok közzé szokták tenni.

A tesztek során vizsgálni szokták azt, hogyan viselkedik az adott téli gumi vagy nyári gumi száraz úton, nedves úton tapadás és fékút szempontjából. Értékelik azt, hogy mekkora zajszinttel üzemel, milyen hatása van a fogyasztásra vagy milyen a kopása. Azt, hogy számodra melyik a legfontosabb szempont, neked kell eldöntened. Van olyan abroncs, amelyik kiváló biztonsági mutatókkal rendelkezik, ugyanakkor a fogyasztás szempontjából nem olyan kedvező, és fordítva. Érdemes rászánni egy órát arra, hogy mit választasz, ha pedig tanácstalan vagy, kérdezz meg egy szakértőt! Hidd el, meg fog térülni az erre áldozott idő, még akkor is, ha nem az autóban éled az életed.

Kockázatok és extra költségek

A rutinos sofőröknél előfordul, hogy lazán veszik azt, hogy milyen állapotú gumival közlekednek, de te ne ess ebbe a csapdába. Téli gumikkal nem érdemes nyáron közlekedni, és nem csak azért, mert gyorsabban kopnak, hanem azért is, mert jóval hosszabb fékúttal rendelkeznek. Szóval nem célravezető taktika nyáron rongyorsa koptatni a télre már túl alacsony profilmélységű abroncsot.

Közlekedési szokásaid függvényében akár hat deciliternyi üzemanyag is megspórolható 100 kilométerenként, ha optimális szettet vásárolsz. Egy átlag magyar autós 60 ezer kilométert tesz meg abroncsaival, szóval ez 360 liter benzint jelenthet. Ha hosszabb távon gondolkodsz, akkor láthatod, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen gumit vásárolsz.

A terméket a kosárba raktam.

Tovább nézelődöm, vissza a termékekhez
Kosár megtekintése és fizetés