Segítség, defektet kaptam!
A defekt kiváltója a nem megfelelő (túl alacsony) nyomás, amit alulfújt gumi vagy éles tárgy okozta sérülés egyaránt előidézhet.
Ha vezetés közben kapunk defektet, növeljük kissé a sebességet a jármű leállítása előtt: ezzel érjük el a stabil úttartást, ami a biztonságos megálláshoz kell. Fontos, hogy mielőbb megálljunk, ugyanis a defektes gumival való közlekedés további károkat okozhat.
Mielőtt hozzáfognánk a cseréhez, az alábbiakkal érdemes tisztában lenni:
- Az új abroncs szerkezetében és típusában is passzoljon a meglévőkhöz!
- Négykerék-meghajtású gépkocsiknál (amennyiben nem frissen felszerelt gumikról beszélünk) célszerű a defektes abroncson túl a a többit is cserélni – így elkerülhető a csúszásgátló rendszer meghibásodása.
- Defekttűrő abroncs normál változatra történő cseréje megoldható, a normál verziót viszont nem javasolt defekttűrőre váltani, mert a defekttűrő modellek csak speciális pántperemmel rendelkező felnikre szerelhetők fel, ill. súlyuk is eltér a normál típusétól.
Kerékcsere lépésről lépésre
- Húzzuk be a kéziféket, és tegyük sebességbe a járművet!
- Lazítsunk a felnin található csavarokon, emelővel emeljük meg a kocsit, majd csavarjuk ki teljesen a csavarokat a defektes kerék eltávolításához!
- Illesszük a helyére a pótkereket, igazítsuk bele a csavarokat, majd rögzítsük őket, miután a járművet visszaengedtük a talajra!
Tömlő nélküli gumik esetében a defektjavító aeroszolok is jó szolgálatot tehetnek a kerékcsere elvégzéséig: ezek a termékek speciális formulájuk révén képesek az abroncson keletkezett kisebb sérülések betapasztására. Fontos azonban, hogy a spray használatát követően is óvatosan közlekedjünk, amennyiben tovább kell haladnunk az autóval!
Webáruházunkban megbízható, tartós autógumikat kínálunk – fedezze fel választékunkat!